پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تفنگی برای جلوگیری از حرف زدن
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 1041
نویسنده : امیر

این تفنگ عجیب و غریب ابداعی از ژاپنی ها است که کار متفاوتی انجام میدهد: این اسلحه می تواند جلوی حرف زدن افرادی که تا فاصله ۳۰ متری اش قرار دارند را بگیرد.


 

سازندگان می گویند برای این تفنگ دو کاربرد اصلی پیدا کرده اند: می توان در کتابخانه ها و مکان هایی که صحبت کردن ممنوع است از آن استفاده نمود تا صحبت افرادی که حرف می زنند را قطع کرد. یا اینکه در جمع هایی که فردی ناگهان شروع به بلند صحبت کردن می کند، جلوی حرف زدن اش را گرفت.

اما این تفنگ چگونه کار می کند؟ در واقع اینجا از یک اصل روانشناسی استفاده می شود. اثبات شده که اگر صدای خودمان با تاخیری کوتاه برای خودمان پخش بشود، دیگر نمی توانیم صحبت کنیم! موضوع جالبی است و اگر گاهی برایتان اتفاق افتاده باشد که مثلا در جایی انعکاس صدای خودتان را شنیده باشید احتمالا متوجه شده اید که به راحتی نمی توانید صحبت کنید. (مغز درگیر شنیدن کلمات خودتان می شود و نمی تواند جمله سازی کند)

این تفنگ مجهز به یک میکروفن و اسپیکر مخصوص از نوع directional است. هنگامی که فرد صحبت می کند صدای او را ضبط کرده و با تاخیری معادل 0.2 ثانیه برای خودش پخش می کند. به خاطر فناوری میکروفون و اسپیکر به کار رفته شده در این تفنگ، می توان آن را به سمت فرد مشخصی هدف گرفت و فقط او است که صدای ارسالی از طرف تفنگ را می شنود.


 

در نهایت این تفنگ هیچ تاثیر فیزیکی مخربی روی هدف اش نمی گذارد و البته سازندگان می گویند این اسلحه فقط قادر است روی صحبت کسانی تاثیر بگذارد که مشغول گفتن جملات معنی دار هستند و اگر کسی مشغول فریاد زدن باشد دیگر کاری از دست این تفنگ بر نمی آید

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



بازدید : 152
نویسنده : امیر

وقتی شما موسیقی را با اسپیکرهای استریو گوش می کنید هر دو کانال استریو توسط دو گوش شنیده می شود. اما هنگام استفاده از هدفون چنین مشکلی وجود ندارد. هر گوش صدای مخصوص خودش را می شنود. گوش چپ صدای مربوط به کانال چپ و گوش راست صدای کانال راست استریو را می شنود.

تمام وظیفه هدفون ها این است که صدا را به درستی به گوش شما برسانند اما وقتی موسیقی را با اسپیکرها گوش می کنید صدای حاصل از اسپیکرها را می شنوید به علاوه صدایی که از انعکاس صدا بر اتاق و دیگر اشیای اطراف حاصل می شود. البته هر چه به اسپیکرها نزدیک تر باشید صدای حاصل را مستقیم تر و بدون انعکاس محیط می شنوید.


 

اگر روی میز کامپیوتر از اسپیکر استفاده کنید و آنها فاصله مناسبی با گوش شما داشته باشند معمولا تجربه ای خوب و تقریبا مشابه با هدفون به شما می دهد و شنیدن موسیقی را لذت بخش تر می کند.

نکته ای که وجود دارد این است که صدای موسیقی استریو در هدفون ها هیچ وقت به اندازه گوش کردن از طریق اسپیکرها طبیعی به نظر نمی رسد. اما بزرگ ترین مزیت هدفون ها این است که متغیرهای مختلف محیطی را حذف می کنند. هرچند نباید فراموش کنید که صداهای محیط هم به راحتی روی کیفیت صدای هدفون تاثیر می گذارند.


 

جالب است بدانید که حتی اگر از هدفون هایی با قابلیت noise-canceling استفاده کنید باز هم صداهای محیط بر کیفیت چیزی که می شنوید موثر اند. روش های حذف نویز فقط آنها را کاهش می دهند اما هیچ گاه قادر به حذف آنها نیستند. بنابراین صدای اتومبیل، قطار و همهمه افراد همگی روی کیفیت چیزی که می شنویم تاثیر دارد.

یک راه فایق آمدن بر این نویزها، این است که صدای موسیقی هدفون را تا حد ممکن بلند کنیم که البته با این کار سلامت شنوایی و گوش تان را به صورت جدی به خطر انداخته اید.

در نهایت هیچ هدفونی نمی تواند با یک سیستم اسپیکر غول پیکر رقابت کند. اما همانطور که گفتیم کیفیت چیزی که می شنوید به وضعیت اتاق شما نیز وابسته است.


 

جالب است بدانید که وقتی در مورد مقایسه هدفون و اسپیکرها صحبت می کنیم سلیقه افراد به سن شان هم بستگی دارد. افراد زیر ۳۰ سال معمولا هدفون را ترجیح می دهند و بالا ۳۰ ساله ها اسپیکر را بیشتر دوست دارند.

این نکته را هم نباید فراموش کنید که ممکن است اسپیکرها لذت بیشتری برای گوش کردن موسیقی به ما بدهند اما قیمت هم گزینه مهمی است. داشتن یک هدفون با کیفیت بسیار خوب حدود ۱۰۰ دلار برایتان آب می خورد. اما برای داشتن اسپیکرهایی با چنین کیفیتی باید حداقل بیشتر از ۵ برابر این عدد هزینه کنید. بنابراین هدفون ها در نهایت ارزان تر تمام می شوند. ضمن اینکه برای لذت بردن از اسپیکرها شاید نیاز باشد کمی در اتاق هم دستکاری کنید تا کیفیت صدای بهتری در اختیار داشته باشید.

شما هدفون را ترجیح می دهید یا اسپیکرها را؟

 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اطلاعات , ,



معرفی لپ تاپ های سه بعدی Satellite P8 توشیبا
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 750
نویسنده : امیر

شرکت توشیبا سری جدیدی از لپ تاپ هایش را به نام Satellite P8 وارد بازار می کند که امکان دیدن تصاویر سه بعدی توسط آنها نیز وجود دارد.

این شرکت هنوز در مورد مدل دقیق پردازشگر و کارت گرافیک این لپ تاپ ها صحبتی نکرده و فقط گفته که روی آنها جدید ترین پردازشگرهای اینتل و آخرین مدل GPU شرکت انویدیا را پیدا می کنید. امیداوریم شاهد پردازشگرهای Ivy Bridge و گرافیک Kepler باشیم.

این لپ تاپ ها در اندازه های 15.6 اینچی و 17.6 اینچی وارد بازار می شوند و می توانید تصاویر سه بعدی را روی آنها بدون نیاز به عینک مخصوص مشاهده کنید.

طراحی نسبتا زیبا به همراه نور backlit برای کیبرد و چهار پورت USB 3.0 و خروجی اچ دی ام آی و بلوتوث 4.0 و WiDi هم آن را همراهی می کنند.

پخش کننده بلو-ری و حافظه هیبرید (۸ گیگابایت سولید و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک) هم به این کامیپوتر کمک می کند تا سرعت بیشتری هنگام کار داشته باشد.

این کامیپوترها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می شوند و قیمت نیز هنوز رسما اعلام نشده اما پیش بینی می شود حدود ۹۴۰ دلار به بالا باشد.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , ,



سفارش ۱۸۰۰۰ آی پد توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا
نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 4129
نویسنده : امیر

 

بلومبرگ در روز جمعه گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده مبلغ 9‪.‬36 میلیون دلار را برای قرارداد خرید ۱۸هزار آی پد تصویب کرده است. ارتش آمریکا قرار است از این تبلت ها به عنوان جایگزین دفترچه های راهنما و چارت های ناوبری مورد استفاده توسط خلبان ها و خدمه پرواز استفاده کند.

کاپتان کاتلین فررو سخنگوی نیروی هوایی می گوید: «خدمه هواپیما دائما در حال پرواز و انجام ماموریت های بدون توقف در سراسر دنیا هستند و نیاز دارند که همیشه به اسناد و دفاتر ویژه هدایت پرواز (چه درون و چه بیرون از هواپیما) در تمامی مراحل پرواز دسترسی داشته باشند. حال 'یک کیف الکترونیکی مدارک و اسناد پرواز' به خدمه و خلبان ها کمک می کند که بسیار موثرتر و امن تر عمل کرده و با کارایی بالاتری از اهداف ارتش حمایت کنند.»

این قرار داد برای خرید آی پد های ۳۲ گیگابایتی وای فای است که به طور معمول ۵۹۹ دلار قیمت دارند. البته نیروی هوایی آنها را با تخفیف ویژه و به قیمت هر دستگاه ۵۲۰ دلار خریداری خواهد کرد. این ۱۸ هزار دستگاه قرار است طی بازه زمانی یک ساله از زمان امضای قرارداد تحویل نیروی هوایی ارتش شوند. سخنگوی نیروی هوایی در این خصوص می گوید که این یک قرارداد باز است و به این معنی نیست که ما همه این ۱۸ هزار دستگاه را به یکباره و یک جا نیاز داشته و تحویل خواهیم گرفت.

به نظر شما خلبان ها ترجیح می دهند هنگام پرواز بر روی آی پد جدید، به مطالعه چارت ناوبری هواپیما بپردازند، یا سرگرم Angry Bird و Cut the rope شوند؟!

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , ,



بازدید : 150
نویسنده : امیر

 

نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون امسال محل رقابت تلفن های چهار هسته ای بود. پردازشگرها طی چند سال گذشته با سرعت خیره کننده ای در تلفن های هوشمند قدرتمند شده اند و حالا کم کم شاهد ورود این تلفن ها به بازار مصرفی توسط شرکت های مختلف هستیم.

 


سه غول چهار هسته ای امسال در نمایشگاه بارسلون معرفی شده اند. HTC One X ، Optimus 4X HD و Ascend D quad هر سه با چهار هسته (یا بیشتر) هستند و با نمایشگر اچ دی و اندروید 4.0 به بازار می آیند. پس بیایید تا آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک می تواند قلب ما را تصرف کند. ادامه مطلب را از دست ندهید.


 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,



تایید شد: مراسم معرفی آی پد 3 چهارشنبه ۱۷ اسفند
نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 223
نویسنده : امیر

سرانجام بعد از ماه ها پیش بینی و گمانه زنی در مورد تبلت بعدی اپل همانطور که قبلا هم از شایعات شنیده بودیم ، به روز معرفی آیپد 3 نزدیک می شویم.

دقایقی پیش اپل رسما برگزاری مراسم معرفی آی پد جدید را در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند (۷ مارس) تایید کرد. این مراسم در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.

می دانید که اپل همیشه در تصویر دعوتنامه مراسم، چیزهایی از محصول بعدی اش پنهان می کند. شما در این تصویر چه می بینید؟ به نظر می رسد که دکمه Home ناپدید شده است؟

حالا که فقط حدود یک هفته با معرفی آی پد بعدی فاصله داریم، این آخرین فرصت برای پیش بینی تغییرات تبلت بعدی اپل به شمار می رود. می توانید پیش بینی تان را در بخش نظرات همین مطلب قرار دهید تا هفته آینده مشخص شود چه کسی توانسته محصول بعدی اپل را بهتر پیش بینی کند.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



بازدید : 214
نویسنده : امیر

ثل اینکه ایسوس قصد دارد در بازار تبلت همانند سامسونگ در بازار موبایل های هوشمند عمل کرده و برای همه سلایق و بودجه ها محصولی در سبد داشته باشد. این شرکت دیروز از عضو جدید خانواده تبلت‪/‬اسلیت هایش با نام ترانسفورمر پد ۳۰۰ رونمایی کرد . این تبلت علاوه بر اینکه نسبت به ترانسفورمرهای قبلی مشخصات سخت افزاری پایین تری دارد، می تواند نشان دهنده تصمیم این شرکت برای تغییر نام تبلت های خود از Eee Pad به Transformer Pad باشد.

ترانسفورمر پد ۳۰۰ در حقیقت نسخه سبک تری از ترانسفورمر پرایم اورجینال است که در سه رنگ آبی، سفید و قرمز عرضه خواهد شد. این تبلت دارای قابلیت ارتباطی LTE به صورت اختیاری بوده و نمایشگر 10‪.‬1 اینچی IPS آن رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی دارد. پردازنده آن تگرا ۳ انویدیا است و از دو دوربین ۲ و ۸ مگا پیکسلی بهره می برد. البته احتمالا صفحه نمایش آن از نوع Super IPS خواهد بود.

از دیگر مشخصات ترانسفورمر پد ۳۰۰ می توان به پورت HDMI، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی. پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت، و سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 اشاره کرد. ایسوس عمر باتری این تبلت را هنگام استفاده از داک کیبرد تا ۱۵ ساعت اعلام کرده که تقریبا یک ساعت کمتر از نسخه اصلی پرایم است. و البته هنوز اطلاعی در خصوص قیمت و زمان ارائه این تبلت جدید در دست نیست.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , ,



Toshiba AT270: تبلت 7.7 اینچی با قلب تپنده تگرا 3
نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 4330
نویسنده : امیر

یکی از بخش های مهم غرفه NVIDIA در نمایشگاه MWC امسال، تبلت هایی هستند که از پردازنده تگرا 3 این شرکت بهره برده و می توانند علاوه بر سرگرم کردن شما با بازی های جذاب، قدرت پردازش خود را حسابی به رخ بکشند‫.‬ در این غرفه علاوه بر ترنسفورمر پرایم که لقب اولین چهار هسته ای را در میان تبلت ها از آن خود کرده، می توانید قدرتمند های ریزجثه تری را هم بیابید‫.‬ مثلا چیزی مانند تبلت معرفی نشده توشیبا که در میان بدنه فلزی زیبای خود خفته و در نمایشگاه CES هم در غرفه توشیبا شاهد حضور آن بودیم‫.‬

تنها چیزی که فعلا از این تبلت ۷.۷ اینچی می دانیم، این است که از پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی Tegra 3 NVIDIA بهره برده و صفحه نمایش آن رزولوشنی برابر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد و به نظر می رسد که این نمایشگر از نوع Super AMOLED باشد. این تبلت فعلا نام تجاری مشخصی ندارد و با نام AT270 شناخته می شود. سیستم عامل فعلی آن هم نسخه خالص و دست کاری نشده اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری است.

این تبلت دارای دو دوربین در جلو و عقب است که در خصوص رزولوشن آنها هنوز اطلاعی در دست نیست، از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند و علاوه بر پورت USB، ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری هم دارد. و در آخر اینکه طراحی ظاهری آن هم نسبت به نمونه ای که توشیبا در CES عرضه کرده بود به طور کلی دگرگرن و نازک تر شده است. شاید هنوز هم باید منتظر تغییرات بیشتری باشیم‫!‬


dsc09912.jpg

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , ,



نگاهی به تلفن های هوشمند جدید شرکت ZTE
نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 1464
نویسنده : امیر

شرکت ZTE هفته پیش اعلام کرد با دست پر و چندین موبایل در نمایشگاه امسال حاضر خواهد شود و الحق و النصاف دارد به حرف خود عمل می کند.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,



بازدید : 1681
نویسنده : امیر

این غرفه گوگل در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون است که با اندروید های سبز رنگ محاصره شده است! گوگل امروز به همین مناسبت اعلام کرد به رکورد ۴۵۰ هزار اپلیکیشن اندروید دست یافته و ماهیانه بیش از یک میلیارد اپلیکیشن از اندروید مارکت دانلود می شود.

به گفته گوگل روزانه بیش از ۸۵۰ هزار تلفن اندرویدی جدید فعال می شود و هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تلفن اندروید در جهان مشغول به کار است. آماری که به خوبی نشان می دهد اندروید با چه سرعتی در حال فراگیر شدن در سراسر دنیا است.


در کنار تمام اینها، گوگل یک غرفه خوراکی هم در نمایشگاه به راه انداخته بود که در آنجا می توانستید شیرینی های بامزه اندروید نسخه 4.0 میل کنید!

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,



پاناسونیک با Eluga Power وارد بارسلون شد
نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 1144
نویسنده : امیر

به یاد دارید چند ماه پیش در نارنجی از ورود پاناسونیک به بازار جهانی تلفن همراه صحبت کرده بودیم؟ حالا می توانید با جناب Panasonic Eluga Power آشنا شوید. تلفنی ۵ اینچی با نمایشگر 720p و ضخامت ۹.۶ میلیمتر.

این تلفن با اندروید 4.0 و پردازشگری 1.5GHz دو هسته ای از نوع Snapdragon S4 ارایه می شود و باطری آن نیز 1800mAh است که به گفته این شرکت در نیم ساعت به نیمی از شارژ خود میرسد.

به همراه آن پشتیبانی از NFC و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین در جلو با کیفیت نامعلوم وجود دارد. حافظه داخلی ۸ گیگابایت است که می تواند با حافظه میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت افزایش پیدا کند. ضمن اینکه پاناسونیک می گوید تلفن ELUGA power ضد آب و گرد و غبار نیز طراحی شده است.

فعلا قیمت این تلفن ۵ اینچی اعلام نشده اما ورود آن به بازار، از قاره اروپا خواهد بود

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,



بازدید : 144
نویسنده : امیر

سن دیسک توانسته است با توسعه چیپ های جدیدش بالاخره عضویت ویژه در باشگاه ۱۲۸ گیگابایتی ها را به دست آورد. البته چندان هم ساده از پس غولی همچون زوج اینتل‪/‬میکرون بر نیامده و برای پشت سر گذاشتن آنها به همراهی شریک تجاریش (توشیبا) در حافظه های جدیدشان به جای سلول های ۲۰ نانومتری، از نمونه های ۱۹ نانومتری استفاده کرده اند.

علاوه بر این، سن دیسک توانسته در کنار کاهش اندازه دیسک های ۱۲۸ گیگابایتی جدیدش، از تکنولوژی X3 یا سه بیت در آنها استفاده کند. اغلب حافظه های فعلی تنها دو بیت اطلاعات را در هر سلول جای می دهند. یعنی این کار سن دیسک به معنی چپاندن مقدار بیشتری اطلاعات در تعداد کمتری سلول، مصرف کمتر سیلیکون، صرفه جویی بیشتر، حافظه ارزان تر و گیک های خوشحال تر است!

جیم هندی، تحلیل گر، تخمین می زند در حافظه های نسل سه بیتی احتمالا قیمت هر گیگابایت به کمتر از ۲۸ سنت برسد، که در مقایسه با ۳۵ سنت برای محصولات اینتل‪/‬میکرون تفاوت قابل ملاحظه ای است.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اطلاعات , ,



بازدید : 162
نویسنده : امیر

                                        

مثل اینکه ال جی حسابی در بازار تلفن های همراه فعال شده و قصد دارد در MWC 2012 علاوه بر اندرویدی های نان زنجبیلی ۲.۳ ، Ice Cream Sandwich را هم با مخلفات قابل قبولی در ویترینش داشته باشد: شاید چیزی مانند یک اپتیموس 4X HD.

این تلفن همراه ۴.۷ اینچی قرار است از نیم دوم سال جاری میلادی در اروپا به بازار عرضه شود و اولین مدل ال جی است که از پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای Tegra 3 بهره می برد. صفحه نمایش این موبایل از نوع HD IPS LCD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بوده و به نظر می رسد نسخه کاملا شخصی سازی شده ای از اندروید 4‪.‬0 بر روی آن نصب شده باشد.

از دیگر مشخصات این تلفن همراه هوشمند می توان به باتری ۲۱۵۰ میلی آمپری، رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. این موبایل تنها ۸.۹ میلیمتر ضخامت داشته و از اپتیموس وی یو هم نازک تر است. پردازنده تگرا 3 این موبایل دارای یک هسته پنجم کم مصرف است که آن را قادر می سازد تا کارهایی را که به پردازش سنگین و ویژه ای نیاز ندارند، انجام داده و طول عمر باتری را تا حد زیادی افزایش دهد

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,



چشم سوم برای زنده ماندن اسمارت فون سواران
نوشته شده در شنبه 6 اسفند 1390
بازدید : 608
نویسنده : امیر

آیا میدانستید یکی از شایع ترین علل تصادفات استفاده از تلفن همراه است؟ عاملی که هم می تواند حواس راننده را از خیابان پرت کند و هم عابر را از نگاه کردن به خیابان هنگام عبور از آن بازدارد.

اما شما دارندگان تلفن های هوشمند شاید شانس این را داشته باشید تا از چنین تصادفاتی جان سالم به در برید! جالب است بدانید اپلکیشن هایی وجود دارند که هنگام کار با تلفن دوربین آن را فعال می کنند و شما می توانید تصویر جلوی پای خود را در پس زمینه موبایل تان مشاهده کنید.

اپلیکیشن Type n Walk برای آیفون، به شما این امکان را می دهد که تصویر روبروی خود را مشاهده کنید و همزمان به فعالیت هایی مانند پیامک زدن، توییت کردن و چک کردن ایمیل در داخل برنامه بپردازید.

اما اپلیکیشن Transparent Screen برای اندروید دست شما را تا حدودی بازتر می گذارد؛ بدین ترتیب که پس از اجرای برنامه دوربین فعال گشته و تصویر مقابل شما به صورت نسبتا محو ظاهر می شود. حال شما میتوانید به هر بخش موبایل تان که خواستید بروید و به انجام کارهای خود بپردازید.

البته طبیعی است که چنین اپلیکیشن هایی با روشن نگاه داشتن مداوم دوربین، مصرف باطری شما را دو چندان می کنند. پس توصیه می کنیم غیر از مواقع موردنیاز آن ها را روشن نگذارید.

آیفون داران اپلیکیشن Type n Walk را می توانند با قیمت ۰.۹۹ دلار از اپ استور ، و اندروید دوستان نیز اپلیکیشن Transparent Screen را به رایگان می توانند از بازار دانلود نمایند.


 

unnamed-narenji-ir.jpgmzl.rmnbyusa.320x480-75.jpg

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , موبایل , ,



بازدید : 379168
نویسنده : امیر

سالها است که آرزو و تخیل کارشناسان و علاقه مندان دنیای تکنولوژی یکی شدن موبایل و کامپیوتر است، که شرکت ها با کوچک و کوچک تر کردن ابزارها در حال حرکت به این سمت هستند. اما گروهی هم مانند کانونیکال به شکل دیگری این داستان را می بینند. این شرکت اعلام کرده که سیستم عامل بازمتن محبوب اوبونتو به زودی بر روی ابزارهای اندرویدی دو و چند هسته ای عرضه خواهد شد.

پس از آن کاربران قادر خواهند بود بر روی موبایل شان همانند قبل از سیستم عامل اندروید استفاده کنند و هرگاه که به اوبونتو نیاز پیدا کردند، تنها کافی است که آن را با داک، به یک مانیتور و صفحه کلید وصل کنند و از تمام امکانات سیستم عامل بازمتن اوبونتو لذت ببرند. هر دوی سیستم عامل ها به طور همزمان بر روی همان یک دستگاه اجرا می شوند و می توانند سرویس های عمومی همچون SMS، دفترچه تلفن، اینترنت و حتی شاید مکالمه را با هم به اشتراک بگذارند.

کانونیکال می گوید: «تجربه شما از موبایل، یک اندروید خالص است، شما یک تلفن اندرویدی معمولی دارید. هنگامی که موبایل به یک نمایشگر متصل می شود، آنگاه یک نسخه کامل Ubuntu بر روی مانیتور به نمایش در می آید. این اوبونتو دقیقا همان نسخه ای است که میلیون ها کاربر تجاری و خانگی این سیستم عامل، آن را بر روی کامپیوترهای شان نصب کرده و استفاده می کنند. و همانند آن می تواند برنامه های لینوکسی را اجرا کند، از ویرایشگر عکس گرفته تا اپلیکیشن های کاربردی اداری و موسیقی و ویدیو.» به نظر می رسد موبایل اندرویدی شما برای بهره بردن از اوبونتو، تنها لازم است که دو هسته ای بوده و دارای پورت USB و HDMI باشد، که تقریبا اغلب از موبایل های پیشرفته اندرویدی که در حال معرفی هستند، چنین مشخصاتی را دارا می باشند.

این شرکت قصد دارد که نمایش زنده ای از اوبونتوی اندرویدی اش را برای کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا آماده و عرضه نمایید. پس بهتر است چند روزی صبر کنیم تا بتوانیم به جزئیات کاملتری از این موبایل-پی سی دست یابیم

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر , نرم افزار , موبایل , ,



بازدید : 4470
نویسنده : امیر

مثل اینکه ال جی حسابی برای بازار موبایل برنامه ریزی کرده و پس از معرفی اپتیموس وی یو ، حالا از اولین تلفن همراه جهان با قابلیت ویرایش فایل های ویدیویی سه بعدی با نام LG Optimus 3D Cube رونمایی کرده که قرار است به زودی توسط اپراتور کره ای SK Telecom در این کشور عرضه شود. این موبایل با ضخامت ۹.۶ میلیمتر، از جد خود (Thrill 4G) که ۱۱.۹ میلیمتر ضخامت داشت، نازک تر است. اپتیموس سه بعدی از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی و فضای ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد.

به گفته LG این موبایل اولین گوشی تلفن همراه در دنیا است که می تواند بدون هیچ تجهیزات اضافی، بر روی صفحه ۴.۳ اینچی IPS خود بدون نیاز به عینک سه بعدی از پس ویرایش فایل های عکس و ویدیوی 3D بر آید. همچنین می توانید با دوربین ۵ مگاپیکسلی که بر روی آن تعببه شده به عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی بپردازید.

اپتیموس تری دی کیوب دارای چیپ NFC برای پشتیبانی از برچسب های Tag‪+‬ جدید ال جی است که می توانند با حرکت در کنار تلفن، تنظیمات آن را تغییر دهند. LG Optimus 3D Cube قرار است که از اوایل مارس با اندروید ۲.۳ در کره عرضه شود و هنوز چیزی در خصوص آپدیت آن به اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری گفته نشده است. در خصوص زمان عرضه جهانی و یا قیمت آن هم خبری در دست نیست و باید منتظر کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا در چند روز آینده بمانیم.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , کامپیوتر , ,



بازدید : 147
نویسنده : امیر

به خاطر دارید چند ماه پیش از تلاش گوگل برای ساخت گجت های پوشیدنی صحبت کرده بودیم؟ حالا به نظر می رسد این شایعات قوت بیشتری یافته اند و نیویورک تایمز ادعا می کند گوگل بر روی عینک هایی کار می کند که دارای نمایشگر شفاف هستند و حتی قصد دارد آنها را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار بکند.

نیویورک تایمز بر اساس منابع مختلفی می گوید این عینک ها با سیستم عامل اندروید کار می کنند و از طریق 3G یا 4G به اینترنت متصل می شوند. جی پی اس و مجموعه متنوعی از سنسورها نیز روی آنها قرار گرفته است.

در مورد قیمت نیز صحبت در مورد معادل قیمت تلفن های هوشمند است. بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار. ضمن اینکه گفته می شود عینک هوشمند گوگل دارای یک دوربین هم هست که با آن محیط اطراف را بررسی می کند و اطلاعات مربوط به هر چیز را روی شیشه شفاف نمایش می دهد.

به گفته نیویورک تایمز سرگئی برین یکی از دو موسس گوگل و مدیر تکنولوژی این شرکت مستقیما روی این پروژه نظارت دارد. البته به نظر می رسد گوگل فعلا به عنوان یک پروژه آزمایشی به عینک های هوشمند اش نگاه می کند و بیشتر در حال تلاش است تا یک گجت جدید و متفاوت را وارد زندگی ما بکند. اما این شرکت به خوبی نشان داده که در دنیای نرم افزار به خوبی ایده هایش را تبدیل به عادت های روزانه ما کرده است.

نمایشگرهای شفاف که به صورت عینک روی چشم قرار می گیرند ده ها سال است که جزو رویاهای بشر به حساب می آیند. هر چند نمونه های آزمایشی و نیمه تجاری آنها را دیده ایم. اما باید دید که سر انجام کدام شرکت می تواند این آرزوی انسان را واقعا به حقیقت تبدیل کند.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,



بازدید : 1293
نویسنده : امیر

اوایل ماه جاری میلادی بود که عکس هایی از نسل بعدی Eee Pad ترانسفورمر ایسوس درون اینترنت رخنه کرد. تبلتی با نام صنعتی اختصاری TF300T که از همان ابتدا مشخص بود طبق روال سابق (ترانسفورمر با نام صنعتی TF101 و ترانسفورمر پرایم با نام صنعتی TF201) با نام خانوادگی ترانسفورمر به بازار عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات مندرج در صفحه مشخصات این تبلت جدید که توسط سایت لهستانی Tabletowo منتشر شده است، TF300T قرار است از سخت افزارهایی مانند پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی چهار هسته ای انویدیا تگرا 3، صفحه نمایش ۱۰ اینچی IPS با رزولوشن 1200 در 800 پیکسل و یک گیگابایت رم بهره مند گردد.

این عضو جدید خانواده ترانسفورمر همچنین قرار است ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین ۸ مگاپبکسلی (بدون فلش) داشته باشد. البته یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی در جلو و اسلات کارت حافظه میکرو SD هم خواهد داشت. سیستم عامل این تبلت هم قرار است اندروید 4‪.‬0 یا همان بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) باشد. این دستگاه در حالی که با ضخامت ۹.۹ میلیمتری خود از ترانسفورمر پرایم نازک تر است، با وزن ۶۴۰ گرمی اش از آن سنگین تر است.

ایسوس قصد دارد که تبلت TF300T را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا (Mobile World Congress ‪-‬ MWC) در اواخر ماه جاری میلادی رونمایی کند.


TF300T-compare--645x464.jpeg

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , اطلاعات , ,



بازدید : 3626
نویسنده : امیر

هر روزه شاهد خبرهای جدید از رشد خارق العاده پلتفرم موبایل شرکت گوگل هستیم. و حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه گارتنر ، اندروید توانسته در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ بیش از 50‪.‬9 درصد از کل بازار جهانی فروش تلفن های همراه هوشمند را از آن خود کند.

در رده بندی گارتنر، iOS اپل با 23‪.‬8 درصد در مقام دوم و سیمبیان با 11‪.‬7 درصد در مقام سوم جهان ایستاده اند. مقام چهارم از آن شرکت RIM است که با سیستم عامل بلک بری 8‪.‬8 درصد بازار را در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۷۵ میلیون دستگاه اندرویدی به فروش رفته است. اپل در همین مدت زمان ۳۵ میلیون دستگاه با سیستم عامل iOS فروش داشته است.

البته این گزارش حاکی از آن است که در محاسبه کل آمار فروش موبایل (شامل اسمارت فون و موبایل های معمولی) هنوز نوکیا با ۱۱۱ میلیون دستگاه در صدر ایستاده و سامسونگ با ۹۲ میلیون دستگاه مقام دوم را از آن خود کرده است.


 
android-narenji-ir.jpeg

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اطلاعات , ,



پایان مک
نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 1562
نویسنده : امیر

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lion را معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.


همه اینها چطور رخ داد؟

iosmacs2-17_narenji.jpg

این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.


رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.


 

 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , اطلاعات , ,



بازدید : 2379
نویسنده : امیر

 

برخی ارگانیسم های زنده دارای ماهیچه هایی با ساختار و خواص ویژه ای هستند که به آنها اجازه می دهد که میزان سفتی و انعطاف خودشان به شکل ویژه ای کنترل کنند. برای مثال بازوهای اختاپوس دارای چنین قابلیتی است که آن را تبدیل به موجودی ویژه و قدرتمند در دریاها کرده است. و حالا دانشمندان توانسته اند یک بازوی اختاپوسی رباتیک تولید کنند که درون آب به نرمی حرکت پای یک هشت پا، جمع شده و به اجسام خارجی واکنش نشان می دهد.

این بازوی رباتیک اختاپوسی اولین مرحله از یک پروژه ۱۳ میلیون دلاری است که توسط اتحادیه اروپا پشتیبانی می شود و توسط دانشمندان ایتالیایی در ایالت توسکانی این کشور در حال انجام است.

این تیم قصد دارد یک هشت پای رباتیک با هشت بازوی کاملا کاربردی قابل انعطاف تولید کند، که احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به اتمام خواهد رسید. این ربات برای ماموریت های نجات زیر دریا قابل استفاده خواهد بود و تکنولوژی به کار رفته در آن، تولید ابزارهای اندوسکوپی و جراحی با تکنولوژی فوق پیشرفته را ممکن می سازد، تا اعمال جراحی درون بدن با راحتی و انعطاف بیشتری توسط ربات ها قابل انجام باشند.

این بازوی رباتی ۴۳ سانتی متر طول داشته و مرکز آن از یک کابل فولادی تشکیل شده که تعدادی کابل نایلونی به آن متصل شده اند. تمام این مجموعه را یک پوست سیلیکونی می پوشاند. این بازو با به کارگیری کابل ها دور اشیاء پیچیده، آنها را در میان گرفته و خود را به دور آنها سفت می کند.

 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,



بزغاله ها هم لهجه دارند!
نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 1577
نویسنده : امیر

بزغاله های کوچولو نه تنها لهجه دارند، بلکه آنها تمایل دارند که خصوصیات «بععععع» شان را از صدای بزهایی که در اطراف شان زندگی می کنند، کسب نمایند!

دانشمندان قبلا می دانستند که خفاش ها، وال ها و البته انسان ها تمایل دارند که سبک و اطوار به خصوص صداهایی که آنها را احاطه کرده، کسب و تقلید کنند. به همین دلیل انسان بعد از مدتی زندگی در یک شهر، لهجه ای شبیه مردم آن شهر و دوستان نزدیکش پیدا می کند. حالا محققان مدرسه علوم بیولوژی و شیمی کوین ماری دانشگاه لندن بزها را هم به این لیست افزوده اند. آنها نتیجه تحقیقات شان را در ژورنال Animal Behavior منتشر کرده اند.

این محققان بزها را در سن ۵ هفتگی مورد آزمایش قرار دادند، زیرا این حیوان در چنین سنی اجتماعی می شود. آنها دریافتند بزهایی که با هم در یک گروه بودند، صداهای یکسانی تولید می کردند. و هر چه سن شان بالاتر می رفت، شباهت صدای شان بیشتر می شد. دانشمندان حدس می زنند که سود تکاملی لهجه های متفاوت می تواند تشخیص و شناسایی بیگانگان باشد.

آنها همچنین معتقدند که یافته های این تحقیق می تواند به فهم بهتر این موضوع که چگونه انسان تبدیل به یک موجود ناطق شد، کمک کند. و شاید ادامه چنین تحقیقاتی بتواند توضیح دهد که چرا چنین تفاوت های جذابی میان لهجه های مختلف می بینیم.


 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,



بازدید : 1091
نویسنده : امیر

 

کمتر از دو هفته پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی در نارنجی دادیم. و حالا این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.

این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.


 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: لب تاب , موبایل , ,



بازدید : 3452
نویسنده : امیر

بله، اداره غذا و داروی آمریکا معروف به اف دی ای اخیرا سلول های بنیادی را جزو داروها طبقه بندی کرده و بدین ترتیب قصد دارد تا در پروسه های درمانی که از سلولهای بنیادی استفاده می کنند، نظارت داشته باشد.

معمولا در روش های درمانی که از سلول های بنیادی استفاده می کنند، روش کار به این صورت است که این سلولها از خود شخص گرفته می شود و پس از جدا سازی به محل مورد نظر تزریق می شوند. مثلا در بیمارانی که از دردهای مفصلی رنج می برند، خون بیمار گرفته می شود و سپس به کمک سانتریفیوژ و روشهای دیگر، سلولهای بنیادی او جدا شده و بعد مستقیما به محل مفصل تزریق می شوند.

ظاهرا سکه شدن کار و بار کلینیک هایی که به این کار مشغولند، باعث شده که مقامات اداره غذا و دارو به فکر بیفتند تا به نوعی سلول های بنیادی هر فرد را هم جزو داروها دسته بندی کرده و آن را زیر مدیریت خود در بیاورند. بعید نیست همین روزها شرکتی هم پیدا شود که بخواهد پتنت سلول بنیادی را به نام خود ثبت کند.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , علمی , ,



پونیشا نیروی کار مجازی
نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 26140
نویسنده : امیر

چه راهی میتواند وجود داشته باشد تا شما بتوانید پروژه های خود را سریع، ارزان و آنلاین انجام دهید؟ فرض کنید علی یک فروشگاه گل راه اندازی کرده است. او در کاری که انجام میدهد تخصص دارد ولی برای کارهای جانبی نیاز به کمک دارد. او نیاز به یک لوگو، یک طرح برای تابلو و یک وبسایت جدید دارد. بجای آنکه علی روزنامه همشهری را باز کند و بقیه داستانها، او وارد سایت پونیشا میشود و سه پروژه ایجاد میکند.

1-پروژه طراحی لوگو ، توضیحات، بودجه با مهارت طراحی
2-پروژه طراحی تابلو، توضیحات، بودجه (این پروژه باید صبر کند تا پروژه اول اجرا شود)
3-پروژه طراحی سایت، توضیحات، بودجه با مهارت برنامه نویسی وب (این پروژه می تواند شروع شود و وقتی لوگو و تابلو آماده شد، تصاویر به آن اضافه شود)
پیمانکارانی که مهارت های اجرای پروژه های علی را دارند از سرتاسر ایران از طریق پونیشا مطلع می شوند و پیشنهادهای خود را برای اجرای پروژه علی ارسال می کنند.

علی بعد از دریافت پیشنهادها براساس قیمت، مدت زمان اجرای پروژه و رتبه، پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب میکند.

بعد از تائید و توافق نهایی علی مبلغ پروژه را در سایت بیعانه میکند. از این طریق علی تا زمانی که پروژه خود را تحویل نگرفته هزینه ای پرداخت نمیکند و پیمانکار مطمئن می شود وقتی پروژه را بصورت کامل تحویل داد هزینه اجرای پروژه را دریافت می کند. پس از تحویل پروژه، علی بیعانه را آزاد می کند و به حساب پیمانکار در سایت واریز می شود. پیمانکار در هر زمان می تواند درخواست خود را برای برداشت وجه ثبت کند و پونیشا مبلغ را به حساب بانکی پیمانکار انتقال می دهد. حالا علی و پیمانکار به یکدیگر رتبه می دهند و نظر خود را در رابطه با یکدیگر می نویسند.

پونیشا به علی کمک میکند برای سایت خود وبلاگ ایجاد کند. برای وبلاگ خود نویسنده پیدا کند، برای مشتریان خارجی مترجم پیدا کند تا سایت خود را ترجمه کند، برای بهینه سازی سایت خود یا تبلیغات آنلاین افرادی را پیدا کند تا به او کمک کنند و...

پونیشا به پیمانکاران کمک میکند پروژه بگیرند و در هرکجا، هر زمان که دوست دارند کار کنند و درآمد کسب کنند.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,



بازدید : 168
نویسنده : امیر

موضوع این نیست که برج های رله و باز پخش چه مقدار سیگنال را در سطح شهر شما پخش می کنند و پوشش می دهند، کیفیت گیرنده وایرلس شما اغلب می تواند تنها با چند قدم جابجایی، به شکل کاملا موثری تغییر کند. اما محققان MIT فکر می کنند که آنها دریافته اند چگونه با استفاده از کدهای اصلاح خطایی که علی رغم وجود نویز و پارازیت در سیگنال کار می کنند، می توان کارکرد گیرنده وایرلس را بهبود بخشید.

کدهای اطلاح خطا یا ECC به این معنی است که اطلاعات را رمزنگاری کرده و سپس آنها را انتقال دهید، بدون اینکه صحت و درستی آنها به دلیل سطح پارازیت موجود در ارتباطات دست خوش تغییر و تحریف گردد. این کار ابتدا با ارسال یک پیام آزمایشی رمزگذاری شده (برای مثال یک کلمه کد ‫)‬ برای سنجش میزان پارازیت کانال ارتباطی انجام می گیرد. نویز و پارازیتِ بیشتر در یک کانال، باعث طولانی تر شدن عمر و سفر یک کلمه کد در شبکه می شود. و مشکل اینجا است که در کانال های با پارازیت بالا، طول عمر کلمه کد به شکل مشکل سازی طولانی می شود و در کانال های با پارازیت نوسانی و بی ثبات این مقدار بیش از حد کوتاه خواهد شد، به گونه ای که اطمینان لازم از انتقال صحیح اطلاعات را فراهم نمی آورد.

اما راه حل ام آی تی برای این مشکل کاملا ساده است. استفاده از یک کلمه کد طولانی که به تکه های کوچک شکسته شده است. گرگوری ورنل استاد دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه ام آی تی توضیح می دهد که:

استراتژی انتقال این است که ما اولین قطعه کلمه کد را ارسال می کنیم. اگر موفقیت آمیز نبود، بخش دوم آن را ارسال می کنیم و به همین صورت داستان ادامه می یابد. ما هیچگاه فرآیند انتقال را تکرار نمی کنیم: ما همیشه به جای ارسال دوباره همان بخشی که ناموفق بوده، بخش بعدی کلمه کد را ارسال می کنیم. زیرا وقتی شما اولین بخش را دریافت کردید اما به دلیل پارازیت فراوان موفق به رمزگشایی آن نشدید، با بخش دوم و دیگر قسمت های بعدی که دریافت می کنید، آنها می توانند با یکدیگر یک پیام به خوبی رمزگذاری شده را تشکیل دهند که با وجود سطوح بالای پارازیت و نویز ارسال شده است.
به طور ساده، این سیستم یک کلمه کد ایجاد می کند، آن را به بخش های کوچکی می شکند، و بخش ها را پشت سر هم ارسال می کند تا زمانی که دستگاه گیرنده میزان کافی از کلمه کد را برای رمزگشایی پیام در اختیار داشته باشد. این شیوه خواه شبکه پارازیت کم یا زیادی داشته باشد، به کار خود ادامه می دهد.

با وجود اینکه این طرح هنوز در مراحل تحقیقاتی است، اما موانع کمی میان آن و توسعه تجاریش قرار دارند، زیرا در واقع کدها به ذات کاربردی بوده و تیم کاری ام آی تی از هم اکنون بر روی شیوه کارکرد و عملی کردن آن هم کار می کنند.

 

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,



هیاهو بر سر حقه کوکی شرکت گوگل!
نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 2894
نویسنده : امیر

ظاهراً شرکت گوگل با دور زدن تنظیمات امنیتی مرورگر سافاری شرکت اپل، توانسته تبلیغات نمایش داده شده در صفحات این مرورگر را در دستگاه های آیفون، آیپاد و آیپد به نفع خود جهت دهی نماید. گوگل با استفاده از یک حفره امنیتی موجود در مرورگر سافاری، یک سری کوکی جهت ردیابی فعالیت های وب گردی کاربران نصب می نماید.

کوکی ها (Cookies) فایل های کوچکی هستند که وب سایت ها جهت شناسایی کاربران در مراجعه مجدد، بر روی حافظه کامپیوتر آنها نصب مینمایند. گوگل با نصب این کوکی توانسته، در کنار تبلیغات نمایش داده شده در صفحات، یک لینک به شبکه اجتماعی گوگل پلاس و یک دکمه 1+ اضافه کند.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که از این حرفه امنیتی برای نصب کوکی های خودش استفاده کرده است و شرکت های تبلیغاتی دیگر هم از این روش برای نمایش تبلیغ هایشان استفاده کرده اند.

شرکت گوگل اعلام نموده است که این شرکت هیچ عمل خلافی مرتکب نشده، بلکه با استفاده از یک قابلیت شناخته شده مرورگر سافاری، امکان رای دادن را برای کاربرانی که به شبکه گوگل sign in نموده اند، فراهم آورده است. اما با توجه به اینکه نصب سایر کوکی ها بر روی سیستم کاربران ضرورتی نداشته است، شرکت گوگل این کوکی ها را از سیستم های کاربران پاک خواهد نمود.


google-cookie_narenji.jpg

Rachel Whetstone، معاون ارتباطات و سیاست عمومی شرکت گوگل در اظهار نظری بیان نمود: "ما انتظار نداشتیم چنین اتفاقی بیافتد. حساسیت ایجاد شده بر روی این موضوع مهم است. اما این کوکی ها هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نمیکنند"

این مسائل هیاهوی فراوانی را در چند روز اخیر در رسانه های اروپایی و آمریکایی بوجود آورده است. گروه دیده بان حقوق مصرف کنندگان نیز از سازمان تجارت فدرال آمریکا درخواست بررسی این موضوع را نموده است که آیا گوگل قوانین این سازمان را نقض نموده است یا خیر.

شرکت مایکروسافت هم خواسته در این میان، از آب گل آلود به نفع مرورگر خودش ماهی بگیرد. این شرکت اعلام نموده: "اگر این مسائل برای شما هشدار دهنده هستند، راه های دیگری برای شما وجود دارد. اینترنت اکسپلورر مرورگری است که به حریم خصوصی شما احترام میگذارد!"

باید منتظر بود و دید در چند روز آینده نتیجه این دعوا و تحقیقات به کجا ختم خواهد شد.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,



پر کردن فضاهای خالی منزل با صندلی های فانتزی
نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 136
نویسنده : امیر

اگر به دنبال طرح هایی ویژه و متفاوت برای مبلمان منزل و محل کار خود می گرديد که در آنها چندان راحتی و لطافت مد نظرتان نيست می توانيد از ايده یک طراح مبتکر به نام بالتازر پروتیلو استفاده کنيد.

این طرح که Lodge chair نام دارد يک صندلی بسيار سبک و قابل حمل جهت استفاده در فضاهای باز و بسته می باشد. بدنه اصلی اين صندلی از آهن قابل شکل دهی با جوش های منعطف در زوایا تشکيل شده است.
 

البته وقتی از قیمت ۳۶۰۰ دلاری اش مطلع بشوید احتمالا از خیر داشتن اش می گذرید. اما شاید ساختن اش هم با کمی اطلاعات فنی کار سختی نباشد. با در اختیار داشتن این طرح و اندکی خلاقیت می توانید فضاهای خالی دکوراسيون منزل و محیط های کاری خود را با يک صندلی فانتزی متفاوت پر کنید.

javahermarket


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,